donderdag 7 mei 2020

Ben je voor of tegen?



Die vraag wordt in de politiek gesteld, op het werk, vrienden onder elkaar. Waar gaan we voor en waar zijn we op tegen? " Wie niet tegen ons is, die is voor ons." zegt Jezus in Marcus 9:40 Wat bedoelt de Heer?
Moet ik iets goed vinden, waar ik het niet mee eens ben? Moet ik een compromis sluiten? Jezus zegt met andere woorden net als God tegen Samuel. "Kijk niet naar de buitenkant, maar Ik kijk naar het hart van iemand." 1 Samuel 16:7 Anders kon je weleens bedrogen uitkomen of iets missen zodat je het mooie van binnen bij iemand niet ziet.
Op een andere plaats zegt Jezus : "Wie niet met mij is, is tegen mij, en wie niet met mij samenbrengt, drijft uiteen.' Lucas 11:23 M.a.w. Als je van Jezus houdt, doe je net als Hem en verlang je om dichter bij God te leven. De vrucht is als van een vredestichter, die bruggen slaat om mensen bij elkaar te brengen.
Daarentegen staat er in Johannes 10:10 - "De dief komt om te stelen, te slachten en verloren te laten gaan; Ik (Jezus) ben gekomen, opdat zij leven hebben en overvloed hebben." Onze Heer heeft het welzijn van ieder op het oog. De ander slechts zijn eigen gewin en kiest voor zichzelf en daarmee tegen de ander.
Op welke manier kijk jij naar anderen en jezelf?

Geen opmerkingen: