donderdag 7 mei 2020

Mij ontbreekt niets



"Want waar twee of drie in Mijn Naam bijeengekomen zijn, daar ben Ik in hun midden" - Mattheus 18:20
Een belofte van Jezus. De manier waarop je bij elkaar komt staat niet beschreven. Omgekeerd kan het ook zo zijn dat in de tijd dat je nog bij elkaar kon komen, de vraag gesteld kon worden: Was de Heer in ons midden?
Het eerste aspect wat belangrijk is, waarin de Heer aanwezig wil zijn, is in je binnenkamer. Jij en God samen. Daar wil de Heer jou ontmoeten. Daar ontvang je vanuit Zijn troon, wat Hij tot je wil spreken en wat Hij jou wil laten zien met de ogen van je hart.
Openbaringen 3:20 zegt ; "Zie, Ik sta aan de deur en Ik klop. Indien iemand naar mijn stem hoort en de deur opent, Ik zal bij hem binnenkomen en maaltijd met hem houden en hij met Mij." Het 2e aspect wat naar voren komt is het luisteren naar stem van de Heer met de oren van je hart.
Het 3e aspect wat Jezus naar voren brengt is, dat jij de deur voor Hem opent. Je opent de toegang tot je bestaan en dat is je hart. Pas dan ga je de volgende fase in van het ontmoeten van jouw Heer. Hier spreekt de Heer niet tot degenen, die niet geloven, maar juist tot de gelovige.
Het 4e aspect is dat de Heer zelf de overwinning van Zijn koningschap zal laten zien in de ontmoeting met jou. Psalm 23:5 vertelt over het confronteren van de vijand met Gods vriendschap in jouw leven. "U nodigt mij aan ​tafel voor het oog van de vijand" en er zal overvloed zijn van de olie en wijn, die geneest. En genoeg van de olie van God, Geest van God. En van de vreugde van God, welk mijn kracht zal zijn.
Het 5e aspect is; Al ga je door een tijd van moeite, er is geen angst zo groot, waar de overwinning van God niet over zal zijn. Zijn liefde in en voor jou is krachtiger, dan de dreiging die we als mens zullen ervaren. En dan kan je samen met David belijden: "De Heer is mijn Herder, mij zal niets ontbreken." - Psalm 23:1 SV Een belofte voor nu en de toekomst.

Geen opmerkingen: