donderdag 7 mei 2020

Waarvoor doe ik het?





Een mens is niet gemaakt om alleen te werken, maar werk is er als deel van je leven. "Wie niet wil werken, die zal niet eten" - 2 Tessalonicenzen 3:10 Dit gaat niet alleen over de kwantiteit van het werken zelf, maar zeker over de inhoud. Waar houd jij je mee bezig. Je ding doen of ergens naar toewerken?
Jezus zei tegen de 7 gemeenten in Openbaringen 2 en 3 : "Ik ken uw werken." Het ontgaat onze Heer niet aan waar wij als gemeente van Hem mee bezig zijn. En Jezus geeft aanwijzingen / richting voor wat zij kunnen doen, om in hun situatie anders om te gaan met hun problemen. Hij stelt ze voor de keus. En Hij laat zien, dat het toch mogelijk is.
Hebreeën 4:12 en 13 Spreekt over het Woord van God, zowel geschreven als het gesproken. De Geest van God onderzoekt de harten en brengt aan het licht wat er verborgen is. Hij laat onze motivatie zien, waardoor en waartoe we de dingen in ons leven doen. Bij God is alles zichtbaar en bekend. Daarom stelt het ons de vraag: "Waarvoor doe ik het?"
Doe ik het uit liefde voor God, mijn medemens en Zijn schepping? Of doe ik het, omdat ik de vrijheid mis om het anders te doen? In beide gevallen, eet je van de opbrengst van je werken. Uit Liefde voor en door God geeft je innerlijke rust en voldoening? Andere drijfveren hebben niet deze vrucht? Jij hebt de keus. Wat doe je?

Geen opmerkingen: