donderdag 7 mei 2020

Gebed om vergeving




Heer,

Vandaag wil ik mij net als Nehemia mij verootmoedigen voor Uw aangezicht.
Belijden de ongerechtigheden van ons volk. Hoe wij Uw wegen en woorden
hebben verlaten. Onze eigen keuzes hebben gemaakt.

Mijn volk, waarover Mijn Naam is uitgeroepen, in ootmoed buigt en bidt, en zij
Mijn aangezicht zoeken, en zij zich bekeren van hun slechte wegen, dan zal Ík
vanuit de hemel horen, hun zonden vergeven en hun land genezen.
                                                                                                           2Kronieken 7:14 HSV

Vergeef ons Heer, dat we onze ontmoeting en relatie met U hebben verzaakt.
In plaats van U en Uw koninkrijk te zoeken, zijn we opgegaan in alles wat we
zelf hebben nagejaagd.

Toch biedt U ons de weg van behoud en verlossing aan in Christus Jezus. Ik bidt
om vergeving als deel van ons volk en land voor de zonden, die wij tegen U
hebben gedaan.

Ik belijd, dat niets op deze aarde zonder U kan bestaan. Daarom vraag ik U om
genade en vergeving van onze zonden. Reinig ons Heer, van alle ongerechtigheid
in ons leven, door het bloed van Jezus.

U spreekt in Uw Woord, dat zover het oosten is van het westen, zover doet U
onze ongerechtigheden. U geneest en versterkt onze ziel met het goede. Daarom
bidden wij U voor onze situatie.

We zijn als land getroffen door een overmacht aan maatregelen, doordat een virus
wereldwijd een vernietigend spoor achterlaat. Kerken, scholen, bedrijven, landen
worden / zijn gesloten om het tij te keren. Zonder Uw machtig ingrijpen kunnen wij niet.

Kinderen, gezinnen, ouderen staan er alleen voor. Gaan door moeite en verdriet.
Mensen sterven alleen, plaatsen van ontmoeting zijn gesloten en op afstand
moeten we van elkaar blijven.

HEER ontferm U over ons. Kom ons tegemoet en help ons. Wij kunnen niet
overzien waar dit naar toe gaat. U overziet en weet waar het naar toe moet. Neem
ons alstublieft bij de hand, zoals Petrus uit de golven werd getrokken om samen met
U weer in de boot te stappen.

Te midden van de mensenzee waar het onrustig is, angst toeneemt, onzekerheid
meester maakt van mensen om ons heen, wil ik bidden voor rust en kracht. Ik zie
samen met Uw kinderen uit naar Uw Goddelijk ingrijpen. Breng een keer Heer.

We zien uit dat er een uitstorting van Uw Geest komt en mensen massaal terug
keren naar U. Er berouw en bekering is, waardoor Uw volbrachte werk ingang
vindt bij elk mens, die zich keert naar U.

U wilt dat alle mensen behouden worden, daar geeft U opdracht voor om voor
alle mensen,  Uw kinderen en overheid te bidden, opdat wij een stil, rustig, God
welgevallig en godvruchtig leven zullen hebben.

In de Naam van Jezus, onze Koning, hogepriester en Middelaar van het Nieuwe Verbond


Geen opmerkingen: