donderdag 7 mei 2020

Wie kent mij nou?


Tussen al die miljoenen mensen zijn er, die zich afvragen of er iemand is, die mij kent. Slechts enkelen van degenen die om je heen wonen, zijn dichter bij gekomen in je bestaan. Jij bent degene, die het meest van je zelf kent, waar anderen geen inkijk krijgen.
Het bijzondere wat ieder mens in zijn of haar leven mag gaan ervaren, ontmoeten of ontvangen is dat er Iemand is, die jou door en door kent. Zelfs beter, dan jij zelf weet wie je bent en weet wat je nodig hebt. Hij is al betrokken in jouw bestaan van voor jouw geboorte.
Hij is de ontwerper van jouw persoonlijkheid en heeft je bestemd om een koninklijk waardig leven te leiden. Vaak zie je dat het tegenovergestelde lijkt plaats te vinden. Je ondervindt tegenstand en vormt je gedachten en karakter door keuzen, die jou afleiden van Zijn ingenieus plan en pad voor jou.
Daarom dat God in Zijn handelen aan de mens gelijk is geworden in Christus Jezus. De vraag van David; "Doorgrond mij, o God, en ken mijn hart, beproef mij en ken mijn gedachten. Zie of er bij mij een schadelijke weg is en leid mij op de eeuwige weg." Wordt in Psalm 139: 23 en 24 beantwoord wordt met een volmondig "Ja" van Gods kant.
Hij kiest niet tegen jou. Hij is er voor, dat je de juiste weg in je leven bewandelt, zodat je dicht bij Hem blijft. En jij van Zijn zegen, genade en liefde kan blijven ontvangen. Hiermee krijg jij een antwoord op de diepste vraag van een mens: "Waarom besta ik en wie kent mij nou? Ga naar God toe en breng je vragen bij Hem en Hij zal jou antwoorden!!

Geen opmerkingen: