donderdag 7 mei 2020

Leer mij, Heer, Uw weg.....




Ik prijs de Heer vanuit het diepst van mijn ​hart! - Psalm 103:1, 22
Zoals David dit lied begon, zo eindigt hij ook. Door de verzen heen ontmoeten wij een God, die enkel te danken en prijzen is. Dat hij dat met zijn hele hart doet, mag duidelijk zijn. Hij is door de zwartste nacht gegaan, heeft vreselijke dingen meegemaakt en toch heeft hij in dat alles Zijn God mogen zien en ontmoeten.
Dat was een wederzijdse ontmoeting. Wat er ook op zijn weg kwam of tussen hem en God in dreigde te komen staan, hij boog diep voor de Naam van de Heer. Niets was hem kostbaarder dan God te kennen en door Hem gekend te zijn.
In Psalm 86:11 zegt hij : "Leer mij, Heer, Uw weg, ik zal in Uw waarheid wandelen,maak mijn ​hart​ één om Uw Naam te vrezen." Deze woorden geven de sleutels weer, die David in zijn leven kende en toepaste. Hij was een leerling van God, zijn leven lang. Hij wist dat God sprak en door Zijn Woord richting gaf om in waarheid te wandelen. Innerlijke verdeeldheid is een vijand, die ons afsluit om te leren en in Gods licht en waarheid te leven.
En een verdeeld hart maakt dat we niet volledig aan God kunnen geven en Hem blijven respecteren. Daarom dat David in Psalm 103 dankt dat God hem bij elkaar heeft gehouden, ondanks alle hobbels waar hij doorheen moest. God had Davids leven stevig in Zijn vertrouwde handen. En David beleed daarbij : "Al mijn tijden zijn in Uw hand." Hoe het ook komt of gaat, God is er altijd bij. En Hij heeft in Liefde voor mij gekozen.
Vandaag reikt de Bijbel door deze verzen ons ook de sleutels aan, waarlangs we mogen reizen op onze levenspad. Open je hart en ontvang, wat God voor jou heeft, ongeacht waar je door heen gaat, Hij wil samen met jou erdoor heen!!

Geen opmerkingen: